Domov

Virtualna produkcija umetniških oddelkov ljutomerske gimnazije

31 januarja 2021 Aktualno Novice Ostalo


Dijaki umetniških oddelkov Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer se vsako leto predstavijo z lastnimi produkcijami. Letos je produkcija z naslovom Pod ugasnjenim reflektorjem v skladu s sprejetimi ukrepi za zajezitev širjenja novega koronavirusa potekala virtualno.

V umetniški gimnaziji je sicer ustvarjanje razdeljeno na filmski in gledališki del. Dijaki prvega in drugega letnika polovico leta ustvarjajo na enem področju, polovico pa na drugem. Ob koncu prve polovice šolskega leta so na ogled postavili svojo ustvarjalnost in kritični odnos do trenutnih negotovih časov. Čeprav so šolske klopi po slabih dveh mesecih zamenjali računalniški ekrani in spletne kamere, to ni bila pretirana ovira in nastala je produkcija z naslovom Pod ugasnjenim reflektorjem, ki tokrat zajema fotozgodbe na temo ekologije in onesnaževanja, gibalno koreografijo Nihanja, filmsko adaptacijo legendarnih pravljic ter gledališki točki Utrinki in Lajf.

Po besedah profesorice strokovnih predmetov za gledališče Dunje Zupanec se to šolsko leto samo po sebi bistveno razlikuje od običajnih, kajti tudi pouk je potekal virtualno. Pri umetniških predmetih je spletno učenje mimike, gestike in gledališkega govora zelo oteženo. Kljub vsemu pa je produkcija nakazala že z izbranimi naslovi del notranji svet mladih. Dela kažejo na stiske mladih v osami ali tako imenovani socialni distanci.

Zupančeva se je glede tokrat na način dela odločila, da dijakinjam in dijakom, razen nekaj napotkov, pusti proste roke, pri izbiri tematike in interpretaciji teh.

Produkcija je pokazala, da je bila odločitev dobra, kajti dela, ki so jih dijaki in dijakinje ustvarili v povsem drugačnih pedagoških in siceršnjih časih so zelo nazorno pokazala, da mladi ustvarjalci veliko subtilneje dojemajo težave časa kot odrasli, ki preprosto sprejemamo tako imenovano novo normalnost. Nakazujejo na težave, ki jih spregledamo in pred nami razgaljajo ves svoj notranji svet, ki se odraža v uporu, nesprejemanju in na koncu v resignaciji in begu v virtualno resničnost, za katero se ob koncu pokaže, da je le beg od vsakdana, ki je (bila doslej) le mašilo in odvračanje pozornosti od resničnega življenja.

Kar lahko ocenimo, kot eno izmed pozitivnih stranskih učinkov družabne izolacije, dodaja Zupančeva.

Članek je objavljen tudi na STA:

https://www.sta.si/2861680/umetniski-oddelki-gimnazije-ljutomer-z-virtualno-produkcijo